ضرغامي: وقتي گوشت6هزارتومان است نمي‌توانيم بگوييم3900تومان بخريد

رييس سازمان صدا و سيما پس از حضور در جلسه‌ي غيرعلني مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران در خصوص انتقادات اخير احمدي‌نژاد به عملكرد صدا و سيما، گفت: رسانه‌ي ملي به حسب وظيفه‌ي ذاتي‌اش، تقويت قواي كشور را وظيفه‌ي اصلي خود مي‌داند و در هر دوره سعي كرده به نحو مطلوب اين كار را انجام دهد و نسبت به دولت نهم هم همين وظيفه را برعهده دارد و در همه‌ي بخش‌هايي كه دولت نياز به همفكري و همكاري دارد اين كار صورت مي‌گيرد.

ضرغامي:‌
تيم رسانه‌يي دولت،بايدآگاه‌وصادق باشد
شايدرييس جمهور فرصت نمي‌كندهمه برنامه‌هاراببيند
‌وقتي گوشت6هزار تومان است،نمي‌توانيم بگوييم3900 توماني بخريد

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عزت‌الله ضرغامي ادامه داد: بعد از سخنان ديروز رييس جمهور، با بعضي از مسوولين رياست جمهوري تماس گرفتم اما موفق نشدم. مسوولان دفتر ايشان نيز پاسخگو نبودند و دوستان مسوول رسانه‌اي در اختيار نبودند و اين گله‌ي ما از دولت است.

ضرغامي تاكيد كرد: بايد يك تيم منسجم، آگاه و صادق كار رسانه‌اي دولت را انجام دهد.

رييس سازمان صدا و سيما، در خصوص گفته‌ي احمدي‌نژاد مبني بر تاثير عملكرد صدا و سيما بر افزايش قيمت سكه، گفت: در مدتي پيش كه قيمت سكه به دلايلي به صورت غير عادي رشد يافت صدا و سيما يكي از بهترين عملكردهاي اقتصادي‌اش را در آن مقطع انجام داد و با مصاحبه‌هايي كه پخش شد، صراف‌ها به مردم توصيه كردند كسي سكه نخرد.

ضرغامي افزود: خوشبختانه با برنامه‌ريزي خوب، قيمت مجازي سكه كنترل شد. به نظرم آمد در صحبت‌هاي رييس جمهور اين‌گونه بود كه صدا و سيما بايد قيمت سكه را قيمتي كه بانك مركزي به صراف‌ها مي‌دهد اعلام كند اما از نظر ما قيمت سكه آن چيزي است كه در خيابان‌ها در بين مردم خريد و فروش مي‌شود.

به گزارش ايسنا، وي با بيان اين‌كه مردم بايد به رسانه‌ي ملي اعتماد كنند، گفت: اعتماد مردم بالاترين سرمايه‌ي ماست و آن را با هيچ چيز معامله نمي‌كنيم. مهم اين است بتوانيم با برنامه‌ريزي مشكل دولت را حل كنيم.

ضرغامي خاطرنشان كرد: در مورد ميوه هم صدا و سيما با يك برنامه‌ريزي خوب و همراهي دولت به گونه‌اي عمل كرد كه بازار ميوه كنترل شد.

رييس سازمان صدا و سيما، افزود: در مورد طرح ضيافت هم صدا و سيما همين روال را به صورت گسترده‌تر و با تعهد بيشتر ادامه داد؛ اما اين طرح در برخي اقلام به دلايل مختلف موفق نبود. وقتي همكاري لازم و اطلاع‌رساني كامل صورت گيرد قيمت رسمي گوشت كيلويي 3900 اعلام شود اما مردم گوشت را با قيمت 5500 يا 6000 تومان مي‌خرند اين چيزي است كه نمي‌توان به مردم اعلام كرد مي‌توانيد گوشت كيلويي 3900 تومان بخريد. ما در بحث طرح ضيافت سعي كرديم اين طرح تقويت شود.

وي يادآور شد: خوشبختانه با فرمايشات صريح مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان بر حل گراني، ابعاد قضيه روشن است. شايد رييس جمهور به خاطر گرفتاري‌ها فرصت نمي‌كند همه‌ي برنامه‌هاي صدا و سيما را ببيند و گزارش‌هايي كه به ايشان ارايه مي‌شود ناقص و نادرست است.

ضرغامي ادامه داد: ما 250 بحث خبري داريم كه كاملا همگام با سياست‌هاي دولت حركت مي‌كند. بايد يك تيم منسجم مشاوره‌اي به رييس جمهور مشاوره دهد و ما بر اساس وظيفه‌اي كه داريم اين آمادگي را داريم تا بعضي گلايه‌ها مطرح نباشد.

رييس سازمان صدا و سيما، در خصوص افزايش كارآمدي عملكرد صدا و سيما، گفت: همه‌ي دنيا به سمت ديجيتال رفته است و تمام جاها سيستم‌هاي آنالوگ را كنار زده‌اند. در كشور ما سرمايه‌گذاري در اين مورد نشده و تمامي اطلاع‌رساني‌ها در اين خصوص در اين دو سال به جايي نرسيده است و دولت نيز به آن توجهي نكرده است.

وي با بيان اين‌كه رسانه همه‌ي زندگي مردم است، گفت: ما امروز 82 شبكه‌ي ملي، استاني، فراملي و برون‌مرزي داريم كه شبكه‌ي العالم ما اعتباري كمتر از 10 درصد اعتبار شبكه‌ي الجزيره دارد. با اين وضعيت امروز واقعا اگر به نيازهاي صدا و سيما توجهي نشود در آينده ضربه‌هاي جدي به كشور وارد خواهد شد.

ضرغامي در خصوص جلسه‌ي غيرعلني امروز با نمايندگان، گفت: در اين جلسه تشويق فضاي رسانه‌اي جهاني، تهديدات امروز براي كشور و رسانه‌ي ملي، فرصت‌هايي كه براي كشور وجود دارد به خصوص عوامل برجسته‌ي توليد، آسيب‌شناسي رسانه‌ي ملي و نقاط قوت صدا و سيما و بعضي از پروژه‌ها براي نمايندگان تصريح شد.

رييس سازمان صدا و سيما، در پاسخ به اين‌كه در جلسه‌ي امروز نمايندگان نسبت به ترويج خرافه‌پرستي در يكي از سريال‌هاي در حال پخش بحث شد، گفت: اين بحث موضوع جلسه‌ي امروز نبود.

وي در خصوص استفاده‌ي مديريت شده از ماهواره، گفت: اين بحثي است كه در مجلس مطرح است و هر تصميمي كه مجلس بگيرد صدا و سيما موظف است آن را انجام دهد.

ضرغامي در خصوص آخرين اقدامات اين سازمان در خصوص پرونده‌ي سقوط هواپيماي C - 130، گفت: اين پرونده ادامه دارد و سازمان با يك وكيل قانوني آن را پيگيري مي‌كند.

به گزارش ايسنا، رييس سازمان صدا و سيما، در خصوص پوشش اخبار سيدمحمد خاتمي رييس جمهور سابق، گفت: اخبار ايشان پوشش داده مي‌شود. ممكن است بعضي‌ها ناراضي باشند، ولي ما كارمان را انجام مي‌دهيم.

وي در خصوص پخش برنامه‌هاي انتخابات خبرگان و شوراها، گفت: هنوز بحث انتخابات گرم نشده، آرام آرام پيش مي‌رويم تا به وقت خود همه‌ي گروه‌ها حرف خودشان را بزنند.

ضرغامي در خصوص انتقاد برخي از نمايندگان در مورد تعادل انجام گفت‌وگوهاي صدا و سيما در ميان نمايندگان، گفت: ممكن است نمايندگان مقايسه كنند كه چنين تعادلي وجود ندارد و اين به مسائل سياسي مربوط نيست. بايد بعضي جاها نمايندگان حق داشته باشند، بايد با برنامه‌ريزي جامع در شبكه‌هاي استاني و سراسري از نظرات همه‌ي نمايندگان استفاده كنيم.

رييس سازمان صدا و سيما، در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد در خصوص پرونده‌ي هواپيماي C – 130 اعمال فشار و نفوذ مي‌شود، گفت: اعمال فشاري به ما نمي‌شود، ما در حد وظيفه‌اي كه داريم با درك صحيح از روحيه‌ي بازماندگان، اين پرونده را پيگيري مي‌كنيم و اميدواريم به جاي روشني برسيم.

وي در خصوص اظهارات فاطمه رجبي همسر الهام سخنگوي دولت در مورد عملكرد صدا و سيما، گفت: خيلي‌ها فكر مي‌كنند ايشان با ما هماهنگ است، چون وقتي ايشان حرف مي‌زنند براي ما فضاهايي ايجاد مي‌شود، ولي ايشان با ما هماهنگ نيست.



نماينده مشهد:
ضرغامي به دليل كمبود وقت به كلي‌گويي پرداخت
پخش سريالهاي بي‌محتوا را به ضرغامي گوشزد كردم
صدا و سيما هنوز در فضاي انتخابات رياست جمهوري است

عكسري بعنوان يكي از سخنرانان جلسه غيرعلني و غيررسمي مجلس كه حضور رييس سازمان صداوسيما برگزار شد، گفت: يكي از مسائلي كه به آقاي ضرغامي گوشزد كردم بحث سريالهاي بي‌محتوا و پخش آنها بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام علي عسكري نماينده مشهد در جمع خبرنگاران گفت: در اين سريالها بيشتر به بحث عشق و عاشقي، پرداختن به زندگي‌هاي لوكس و نمك پاشيدن به زخم طبقه جوانان و مجرد پرداخته مي‌شود.

وي با بيان اينكه در برخي برنامه‌ها و سريالها نيروهاي متحجر و سطحي‌نگر عمدتا خودشان را در مباحث ديني وارد نشان مي‌دهند، گفت: در مورد مسائلي چون معجزه و مباحث ديگر در سريال صاحبدلان اين مورد ديده مي‌شود.

عسكري خاطرنشان كرد: در اين جلسه به آقاي ضرغامي گفتم كه صدا و سيما هنوز در فضاي انتخابات رياست جمهوري قرار دارد و با برنامه‌هاي مجلس و نمايندگان برخورد گزينشي مي‌شود.

نماينده مشهد گفت: صدا و سيما در مورد انوشه انصاري كه با 20 ميليون دلار به فضا رفت يك قهرمان فضايي ساخت در حاليكه اين خانم كه يك سلطه‌طلب است با فرح ديبا همسر شاه سابق صحبت كرده است.

وي خاطرنشان كرد: در جلسه امروز، ضرغامي به دليل كمبود وقت به كلي‌گويي پرداخت.



نماينده اصفهان:
از رييس صداوسيما خواستم كه مدلهاي غربي و تشريفاتي را تبليغ نكنند

نماينده اصفهان در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه‌ي غيرعلني - غير رسمي مجلس با ضرغامي از رييس صدا و سيما خواستم كه مدلهاي غربي و تشريفاتي را تبليغ نكنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسن كامران ادامه داد: رسانه ملي يك دانشگاه است و نبايد بدنه اصلي آن به صورت رفيق بازي اداره شود.

كامران با بيان اينكه در اين رسانه بايد حكومت نقد شود، گفت: بر اساس تفكر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري ميزان سه قوه نيستند، لذا اگر عيب و نقصي هست بدون تعارف بايد نقد شود.

وي ادامه داد: صدا و سيما بايد از انجمنهاي علمي و نخبگان نيز دعوت كند و در جهت تقويت هنرمندان گمنام باشد.



شهبازخاني:
صحبت‌هاي ضرغامي براي گرفتن بودجه جهت ديجيتالي كردن بخش فني صداوسيما بود

عضو فراكسيون اقليت در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غيرعلني - غير رسمي مجلس با حضور ضرغامي گفت: صحبت‌هاي رييس صدا و سيما بيشتر براي گرفتن بودجه براي ديجيتالي كردن بخش فني، پوشش مناطق مرزي كشور و برنامه‌ريزي براي پرتاب ماهواره براي اين سازمان بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيژن شهبازخاني، ادامه داد: در حال حاضر هيچ فضاي جغرافيايي در فضا براي كشور ايران وجود ندارد و اين فضا توسط كشورهاي عربي اشغال شده كه تا دير نشده بايد كاري را انجام دهيم.

وي افزود: در حالي كه همه كشورها سيستم خود را از آنالوگ به ديجيتالي تغيير داده‌اند بايد تا دير نشده چارچوبي در اين زمينه انجام شود.

نماينده ملاير گفت: در اين جلسه نمايندگان مجلس اعتقاد داشتند كه برخي شائبه‌هاي جناحي و دولتي شدن در اين سازمان ديده مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه در اين جلسه انتقاد رييس جمهور از صدا و سيما نسبت به گراني سكه و طرح ضيافت نيز مطرح شد، گفت: آقاي ضرغامي اعلام كرد كه برنامه‌هاي صدا و سيما نه تنها نقش منفي نداشته، بلكه نقش مثبتي در كاهش قيمت‌ها داشته است.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا